Om föreningen

Följande bör ge en god bild över vår bostadsrättsförening. Vi hänvisar till vår ordförande för vidare uppgifter.

Ordförande Claudia Bruss, brf.vakteln@gmail.com

Information om varje enskild lägenhet ges på säljarens uppdrag.

Föreningen har krav på säljaren om utträde ur föreningen samt av köparen om inträde i föreningen innan köpet kan genomföras.

Föreningens namn: Brf Vakteln, totalt 15 lägenheter fördelade på 5 ettor och 10 fyror i ett bostadshus på fem våningar, med hiss.

Fastighetsbeteckning: EKA 45

Organisationsnummer: 745000-0745

Byggnadsår: 1960

Värme: vattenburen radiatorvärme (fjärrvärme).

Ventilation: Mekanisk frånluft med tilluft i fasad.

Gemensamhetsanläggningar: Stor tvättstuga med 2 tvättmaskiner, 1 torktumlare och stort torkrum. Cykel- och barnvagnsrum finns samt ett gammalt pannrum som används som fixarrum.

Kabel-TV: ComHem

Internet: Fiberanslutning 100 Mbit via Svenska Stadsnät/Perspektiv Bredband ingår i månadsavgiften.

Parkering: Föreningen har 9 egna p-platser på gården. Parkeringsplats tillhör inte lägenheten, utan det är separat kö.

Parkeringsavgift är f.n 150 kr/månad.

Månadsavgift: F.n är månadsavgiften 1270 kr för 1 rok samt 3673 kr för 4 rok. I avgiften ingår värme och vatten (inga avgiftshöjningar planerade).

Andelstal: 8,6342 % respektive 2,7316 %.

Källar- och vindsförråd: Samtliga lägenheter har källarförråd. 4:orna har 2 st.

Inre reparationsfonder: Brf Vakteln har ingen inre reparationsfond.

Överlåtelseavgift: Avgiften är f.n 500 kr och betalas av köparen.